Με μόλις 11 χρόνια διαφορά, γεννήθηκαν δύο σπουδαίοι άνθρωποι που έμελλε το όνομα τους μέχρι καί σήμερα να είναι τόσο σύγχρονο όσο ακριβώς και το αντικείμενο της μελέτης τους ....

Ο Τζόζεφ Ουμπέρτους Πιλάτες γεννήθηκε το 1880

Ο Pilates χρησιμοποίησε τον όρο Powerhouse για να αναφερθεί στο βασικό σημείο που στοχεύει η μέθοδος – στην κοιλιά – εκεί όπου είναι ο έλεγχος και η σταθερότητα του κέντρου του σώματος. Όλες οι κινήσεις του Pilates επιδιώκουν να ενεργοποιήσουν και να δυναμώσουν το Powerhouse, έτσι ώστε να στηρίξει τα χέρια και τα πόδια. To Powerhouse αποτελείται από τους μυς που υποστηρίζουν τα ισχία και τηn σπονδυλική στήλη – τους κοιλιακούς, ραχιαίους μυς, τους γλουτούς και το εσωτερικό των μηρών

Το πυελικό έδαφος αποτελείται από συνδέσμους και μύες που ενώνουν το ηβικό οστό με τη βάση της σπονδυλικής στήλης, υποστηρίζοντας την ουροδόχο κύστη, το παχύ έντερο, τον προστάτη στους άντρες και τη μήτρα στις γυναίκες. Στο πυελικό έδαφος υπάρχουν 19 μύες, μερικοί εκ των οποίων είναι απαραίτητοι για την καλή σεξουαλική λειτουργία.

Όπως όλοι οι μύες του σώματος, έτσι και οι μύες του πυελικού εδάφους αποδυναμώνονται με την πάροδο των ετών και πρέπει να τους γυμνάζουμε. Η εκφύλιση των μυών αυτών μπορεί να οδηγήσει στην ανεπαρκή υποστήριξη της ουροδόχου κύστης, με αποτέλεσμα την ακράτεια ούρων, ή στη στυτική δυσλειτουργία και τη δυσκολία εκσπερμάτισης.

Ο Arnold Henry Kegel γεννήθηκε το Φεβρουάριο του 1894.

Αμερικανός γυναικολόγος που εφηύρε το περιγεννητικό Kegel όργανο μέτρησης της δύναμης των εθελοντικών συσπάσεων των μυών του πυελικού εδάφους και ασκήσεις Kegel (συμπίεση των μυών του πυελικού εδάφους) ως μη χειρουργική θεραπεία της γενετικής χαλάρωσης . Σήμερα οι ασκήσεις του πυελικού εδάφους χρησιμοποιούνται ευρέως ως θεραπεία πρώτης γραμμής για την ακράτεια ούρων και κάθε είδους γυναικεία ακράτεια και πρόπτωση των γυναικείων γεννητικών οργάνων .

Θεώρησα απαραίτητη αυτή τη μικρή έρευνα στο διαδύκτιο για τού λόγου το αληθές.

Οι ασκούμενοι της μεθόδου Pilates... ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ και ΔΕΝ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ να καταφύγουν ΠΟΤΕ στις ασκήσεις Kegel.

Για άλλη μία φορά , αποδεικνύεται η αρτιότητα της μεθόδου Pilates καθώς καταφέρνει να ενεργοποιεί το εν τω βάθυ μυικό σύστημα , όπου στηρίζει επι της ουσίας , όλο το σώμα. Μέρος της «στήριξης» νοείται και η λειτουργικότητα του σώματος κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε οποιαδήποτε δραστηριότητα επιλέγουμε.

Το ασκησιολόγιο της μεθόδου Pilates προλαμβάνει , όχι μόνο φυσιολογικά θετικές αλλαγές στο σώμα (πχ. Εγκυμοσύνη) αλλά και φυσιολογικές φθορές λογω ηλικίας (ακράτεια, στυτική δυσλειτουργία).

Για άλλη μια φορά μας δίνεται η ευκαιρία να επαναλάβουμε οτι το σύστημα Pilates, δέν έχει ...φύλο!

Η σπουδαιότητα του είναι ίδια για άντρες και γυναίκες και γι αυτο το λόγο οι ασκήσεις μπορούν να διαμορφωθούν , με τις οδηγίες του Pilates instructor, προκειμένου να ικανοποιήσουν αλλα και να υπάρχουν το ίδιο σήμαντικά αποτελέσματα , τόσο αισθητικής οσο και ενδυνάμωσης σε κάθε περίπτωση.

Και κλείνοντας ας συνοψίσουμε με το εξής...όταν κάνετε Pilates, εκπαιδεύεστε και στις συσπάσεις Kegel... το τερπνόν μετά του ωφελίμου!!!

Θεώνη Πολίτη
Pilates Master trainer: PilatesForAll , ARTactionPilates
Bowtech & Reflexology Instructor

 

Εκπαίδευση Pilates 2019 - 2020

Εκπαίδευση Pilates Reformer level 1
Αθήνα 28 & 29 Σεπτεμβρίου 2019

Studios

Newsletter